Nuorodos į informacinius kanalus
I. Siūlymas Peticijų komisijai (2018-09-10 d.) Siūlymo...
I. Kreipimasis į Seimo Peticijų komisiją dėl referendumo paskelbimo (2018-09-10 d.) Siūlau Seimui paskelbti referendumą dėl Konstitucijos straipsnio...
I. Kreipimasis į Seimo Peticijų komisiją (2018-06-22 d.) ...
Šiolaikinė daina iš interneto, autorius nežinomas. Dūdos groja kai žygiuojam! Bijo mergos rezervistų, Kad pagavę neišpy... tų. Davė Natas dvi granatas Ir...
Šių laikų raganos ant šluotų jau neskraido, jos turi modernias transporto priemones. 2017-09-19
Amerikiečius ne juokais išgąsdino uraganas „Irma“. Kurgi neišsigąsi, jeigu Ameriką puola ne tik rusų hakeriai ir išrenka jiems prezidentą,...
Svetainė mėgsta Opera.
“Atsakymo esmė: pagal tuo metu galiojusius įstatymus RTFSR Aukščiausios tarybos prezidiumas neturėjo teisės keisti respublikos teritorijos. Toks klausimas negalėjo būti išspręstas be RTFSR Aukščiausiosios Tarybos, kaip sąjunginės respublikos aukščiausios valstybės valdžios institucijos, dalyvavimo. Keisti sienas tarp sąjunginių respublikų įgaliojimų neturėjo ir TSRS Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumas. Taigi, 1954 m. RTFSR ir TSRS Aukščiausiųjų Tarybų Prezidiumų priimti sprendimai dėl Krymo srities perdavimo iš RTFSR sudėties į UTSR sudėtį, neatitiko nei RTFSR Konstitucijos, nei TSRS Konstitucijos. Kalbant apie Sevastopolį, tai dėl jo ypatingo administracinio statuso miestas liko RTFSR jurisdikcijoje, nepaisant to, kad 1954 m. Krymo sritis buvo perduota į Ukrainos TSR sudėtį. Tai 1993m. liepos 9d. savo nutarimu “Dėl Sevastopolio miesto statuso” patvirtino Rusijos Federacijos Aukščiausioji Taryba“, - pakomentavo Mironovas.
Apie tai, kad visa ta grandinė įsakų buvo neteisėta, kalbėjo jau seniai, praktiškai per visą Ukrainos nepriklausomybės laikotarpį. Bet, žinoma, pusbalsiu. Šiuo metu yra visi pagrindai apie tai pranešti garsiai. Dar kartą atkreipsime dėmesį: a) TSKP CK Prezidiumas neturėjo teisės vienos respublikos teritoriją perduoti kitai, b) 1937 metų RTFSR Konstitucija tarp RTFSR Aukščiausios Tarybos Prezidiumo įgaliojimų nenumato teisės spręsti RTFSR teritorinio vientisumo klausimo, c) apskritai jokios RTFSR valstybės valdžios institucijos neturėjo teisės keisti RTFSR teritorijos arba duoti sutikimą jos keitimui. Teisininkai nurodo, kad vienintelis būdas gauti RTFSR sutikimą keisti jos teritoriją, galėjo būti referendumas. Rusijos Federacijos Konstitucijos 33 straipsnio „g“ punktas leido Aukščiausios Tarybos Prezidiumui vykdyti visaliaudinę apklausą (referendumą). 1954metais to padaryta nebuvo: referendumas, įvertinantis Krymo gyventojų nuomonę dėl jo perdavimo, nebuvo surengtas. Taigi, 1954 metų aktai dėl Krymo srities perdavimo iš RTFSR sudėties į UTSR sudėtį iš tiesų nuo jų priėmimo momento neturėjo teisinės galios. Šaltinis: antifashist, 2015-06-27 |
Komentarai
Skelbti naują komentarą