Oras

Apklausa

Kuri santvarka patinka?

Dienos informacija (day.lt)


Žmogus - paukštis

http://www.acceleratingfuture.com       Nuo senų senovės žmonės, žiūrėdami į danguje skraidančius paukščius, svajojo skraidyti, kaip pauksčiai. Atsiradus lėktuvams žmonės įgyvendino savo svajonę - pakilti į dangų ir skristi. Bet žmogui to negana.

       Buvęs karo lakūnas, šveicaras Ivas Rosis (Yves Rossy, gim. 1959 m.) sukūrė sparnus su reaktyviniais varikliais. Pirmą kartą jie buvo išbandyti 2004 m. birželio 24 d. Ivas 4 kilometrų aukštyje virš Šveicarijos Iverdono miesto iššoko iš lėktuvo. Iš pradžių jis planiravo, o 2,5 km aukštyje įjungė variklius. Horizontalų skridimą pavyko atlikti 1,6 km aukštyje, skrendant 185 km/h greičiu. Tokiu greičiu jis skrido 4 minutes.

       Vėliau, 2008 metais Ivas Rosis atliko plačiai žinomą skridimą virš Lamanšo, kurį transliavo BBC televizija. Skrydis truko mažiau kaip 10 minučių. Ivas iššoko iš lėktuvo apie 2,5 km aukštyje, įjungė sparnų reaktyvinius variklius ir nuskrido 35 km nuo Kalė Prancūzijoje iki Doverio Anglijoje, kur nusileido su parašiutu.

       Neseniai I.Rosis atliko skridimą kartu su naikintuvais. Skridimas truko apie 10 minučių, 1,5 km aukštyje. Pasibaigus degalams Ivas ištraukė parašiutą ir sėkmingai nusileido ant žemės.

       Reaktyvinės įrangos techninės charakteristikos. Sparnai, kurių plotis 2 metrai, turi 4 reaktyvinius variklius Jet-Cat P200, kurių talpa nuo 15 iki 30 l. Jie naudoja benzino mišinį su 5% turbinų alyva. Kuro užtenka nuo 6 iki 12 minučių skrydžiui.

       Vidutinis skridimo greitis – 200 km/h.

       Įranga sveria 55 kg.

 

2011 m. gegužė, Didysis Kanjonas, Arizonos valstija, JAV

2011-12-17

Komentarai

Skelbti naują komentarą

Šio laukelio turinys yra privatus ir nerodomas viešai.

Archyvas